OurGlobe

Din guide til en transparent tøjindustri

1 : Åben appen
Hent appen på Google Play eller App Store og åben den.
2: Søg på tøjbrandet
På forsiden kan du søge på det tøjbrand, som har produceret det stykke tøj, som du overvejer at købe.
3: Læs om brandet
Når du har klikket ind på tøjbrandet, kan du læse om deres initiativer og tage stilling til, om det opfylder dine kriterier som forbruger.

Features

Vi arbejder hele tiden på at videreudvikle vores platform. Derfor vil vi også gerne være transparente med, hvilke nye funktioner vi udvikler på, så du kan være med hele vejen.

Brand-oversigt

Få et hurtigt og overskueligt indblik i brandets bæredygtighedsprofil.

Verificeret
information

Hvert brand er enten verificeret eller ikke-verificeret – dette vil fremgå på deres side.

Sammenlignings
funktion

På en vilkårlig brandside kan du trykke sammenlign og vælge et andet brand.

Under udvikling

om OurGlobe

Vi gør bæredygtighedsinformation tilgængelig for danske forbrugere

Vi vil gøre tøjindustrien transparent

Tøjindustrien skader både miljø og klima. Samtidig kommunikerer tøjbrands i et sprog, som kan være svært at gennemskue for en almen forbruger. I OurGlobe vil vi gøre industrien transparent og hjælpe forbrugerne med at få et overblik over virksomhedernes bæredygtighedsinitiativer. 

Der findes ikke bæredygtigt tøj

Der findes ikke bæredygtigt tøj, men der findes tøjbrands, som kæmper for at bruge færre ressourcer og efterlade så lille et aftryk på miljø og klima. Det er bare ikke altid, at det er lige nemt at finde disse brands som forbruger, og det er dét, vi hjælper med.

Er du klar over, hvor meget
tekstilindustrien sviner?

En global krise

En gennemsnitlig bomuldstshirt koster 1400 liter vand at producere. Det svarer til 10 fyldte badekar. 

Tekstilproduktion er næsten fordoblet fra år 2000 til 2015, og tekstilforbruget har i gennemsnit den fjerdehøjeste impact på miljø- og klimaforandringer. Mens det har den tredjehøjeste forbrug af vand og landareal. 

Der er ingen tvivl om, at vi står med et kæmpemæssigt problem for klodens fremtidige eksistens. Det er en krise, som er global, kompliceret og yderst kompleks

2/3

Af danske forbrugere savner informationer på hvornår et stykke tøj er bæredygtigt

3/4

Af danske forbrugere vil gerne handle mere bæredygtigt tøj fremover

63%

Så meget forventes forbruget af tekstiler at stige med inden 2030

For presse eller spørgsmål:

Email adresse

support@ourglobe.dk

da_DKDA_DK